2 ישראלים קיבלו את החיסון הישראלי; אחד אמיתי והשני דמה

צבי טסלר 3 Comment on 2 ישראלים קיבלו את החיסון הישראלי; אחד אמיתי והשני דמה

החיסון הישראלי שפיתח המכון הביולוגי יוצא הבוקר לדרך • שלב הניסויים בבני אדם החל עם שני משתתפים, בביה"ח הדסה ובביה"ח שיבא – רק אחד מן המתנדבים קיבל חיסון אמיתי

צילום: דוברות הדסה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ראשון) החל בבית החולים הדסה עין כרם ובבית החולים שיבא בתל השומר, שלב הניסויים הקליניים בחיסון לקורונה, פרי פיתוח המכון למחקר ביולוגי בישראל.

את מנת החיסון הראשונה קיבלו שני ישראלים, ענר אוטולנגי בן ה-34 תושב מושב קיבוץ בדרום, שקיבל את החיסון בבית החולים הדסה והראל שגב שקיבל את החיסון 'בשיבא' – רק אחד מהם קיבל את המנה האמיתית והשני מנה מדומה – במטרה לבחון את השפעת החיסון באופן אובייקטיבי.

ענר אוטולנגי בן ה-34, מסר טרם קבלת החיסון: "מרגיש טוב, מתרגש מעט, וממליץ לכמה שיותר אנשים להצטרף לניסוי ולעזור לציבור כולו".

פרופ' יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקר קליני בהדסה, הדגיש כי הרגע המשמעותי היום משקף עבודה מאומצת ומעמיקה שנמשכה חודשים ושותפים לה רבים "זהו הישג אדיר של מדעני המכון הביולוגי, שהצליחו בתקופה מאוד קצרה לייצר חיסון שלא נופל ברמתו הגבוהה מחברות תרופות עתירות משאבים בעולם".

"זהו הישג חשוב עבור הצוות של המרכז למחקרים קלינים בהדסה, שבעבודת צוות משותפת הגיע עד כה. כמוביל המרכז וכמי שהתנסה בביצוע מחקרים קלינים רבים, היה לנו לכבוד להיות לחלק מהתהליך עוד בשלביו הראשונים – לתכנן ולכתוב את הפרוטוקול, ולקבוע את הפרמטרים שהביאו לאישור מהיר יחסית לביצוע המחקר. תודתי למשתתפי המחקר, אשר בלעדיהם לא ניתן לעסוק בו".

"אדגיש כי זהו צעד ראשון מאוד וזוהי פאזה ראשונה – והדרך ארוכה, כולי תקווה שלאחר פאזה שנייה ושלישית יהיה לנו חיסון יעיל ובטוח שנוכל להציע לאוכלוסיית מדינת ישראל במהלכה של השנה הבאה".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין הדגיש בדבריו כמה מרגש המעמד ומהווה קרן אור חיובית, בימים בהם הרוח הישראלית שפופה, רבים מיואשים כלכלית ולא רואים אופק. "הבוקר מתרחש כאן אירוע משמעותי, וענר – המשתתף הראשון שהוא דוקטורנט לאימונולוגיה, יודע לא פחות טוב ממני מה מכיל החיסון ועל מה היא מתבסס וכמה אנו מקווים לטוב ואופטימיים. כבוד גדול עבורנו להביא את תחילתה של הבשורה".

ענר אוטולנגי טרם קבלת החיסון | צילום: דוברת הדסה

שר הביטחון גנץ עם שגב הראל, זמן קצר לאחר שקיבל את חיסון הקורונה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ברוך השם! רק נקווה שלפני שהחיסון יעבוד יגיע משיח צדקנו ויגאל אותנו מהמגפה הזאת. כדי שלא יצא מצב נוסף של "כוחי ועוצם ידי"